piątek, 6 marca 2015

A Couple of Cards from Helen
One Feminine & One Masculine!

Hello there!  
HELEN here with you again.  Today I am sharing a couple of simple
 cards I made. 

Witajcie!
Dzisiaj ponownie ja- Helen, chcę podzielić się z Wami prostymi kartkami.


This one is for a woman & uses the "Miss Olivia"Collection
together with a gold doily & some microbeads and die cut chipboard small clock.

Pierwsza jest dla kobiety i wykorzystałam w niej papiery z kolekcji Panna Oliwia w połączeniu ze złotą serwetką, mikrokulkami i tekturką zegara.

  


I used my off-cut pieces for these cards, cutting the pieces to size {to fit the square}
then inking up all the edges with bronze ink for a shabby finish.  Under the tag
I used some gauze for a soft look & through the hole in the tag I used a piece 
of old bandage :)

Docięłam kawałek papieru i pocieniowałam go brązowym tuszem. Pod tagiem użyłam kawałek gazy a zamiast sznurka użyłam kawałek bandaża.


For the aged, patina effect on the chipboard I used nail-varnish!  
It always gives a nice glossy effect.  So there you have one quick 
& easy card - I hope you will try something similar for yourself!
Find the chipboard clock faces in the store HERE.

Do postarzenia tekturowej tarczy zegara użyłam lakieru do paznokci. To zawsze daje efekt lekkiego połysku. Tak możesz stworzyć szybką i prostą kartkę- mam nadzieję, że spróbujesz czegoś podobnego.


Next I tried a masculine card, using the Mr & Mrs Black Collection.
Następnie spróbowałam stworzyć męską kartkę z papierami z kolekcji Pan i Pani Black.


Again I used my offcut pieces but tore them for a more rugged look.

Ponownie użyłam kawałków ale nadałam im bardziej postrzępionego charakteru.


I splattered some black & white inks on top of my papers for a more artsy look,
before adding a loose circle of craft wire.  Under my tag again I used some gauze.  

Aby nadać bardziej  artystycznego wyglądu pochlapałam trochę białą i czarną farbą przed dodaniem zwiniętego w okręgi drucika craftowego. Pod tagiem ponownie użyłam gazy.


For some textural interest I added some sparkly red tulle to my layers.
Nothing says "Celebrate"like a touch of glitter!

Dla dodania interesującej tekstury użyłam czerwonego tiulu.
Nic tak nie mówi "Celebrate" jak odrobina połysku.


To achieve this effect simply collage your off-cut pieces together, inking
 the edges before adhering.  Next add your textiles & wire circles before 
placing your tag & sentiment, using foam tape for a bit of dimension.  
Lastly add your splatters then finish off with your flair!

Aby uzyskać taki efelkt użyj kilku kawałków razem, potuszuj brzegi przed przyklejeniem. Następnie dodaj gazę i zwinięty w okręgi drucik przed umieszczeniem taga i napisu, użyj taśmy piankowej by nadać przestrzenności. Na koniec pochlap farbą i dodaj połyskujący badzik.

Find the tags HERE & the flair buttonsHERE.
Znajdź tagi TU i badziki TU.


I hope you enjoyed my 2 simple collage cards today!!
I will be back on the 31st with another layout for you :) 

Mam nadzieję, że spodobały Wam się moje dwie proste kartki.
Wrócę do Was 31 marca z LO :)

I used:
Użyłam:

 
 






2 komentarze :